Tuesday, June 26, 2012

Penyerapan Kebudayaan..

Luas sgt pulak skop tajuk ni mcm permukaan bumi, pdhl aku nk cte pasal aku je. haha.. aku ni kdg2 nk tau sgt2 nape aku senang sangat menyerap masuk (mcm sponge hijau bukan kuning sbb kuning xmenyerap dan hanya berkawan dengan tapak sulaiman) smbg balik- menyerap masuk budaya kawan2 aku dgn diri aku sendiri. xpyh nk budaya sgtlah kan. cth lain mcm, perangai, cara cakap, dll. kdg2 tgh ckp2 tbe2 aku sentap tp bukan dejavu beyonce 2 ye, sentap sbb pk "eyh, aku baru ckp atonansi mcm timah lah", "eh, aku baru buat mimik muka macam tipah ke?", "nape aku sll ckp gaya bahasa harun pulak nih". adoi..

kdg2 aku pk personaliti aku xcukup kuat ke smpai aku ikut mcm dorg ni.. hmm.. snang sgt tertiru. tp aku rasa mungkin sbb elemen (bukan metal) yg aku tiru 2 snanye unik dan xpnah ada kat org lain. aku suka tgk gaya org n cara dia ckp dari aku sendiri yang cakap. 2 yg lama2 terikut 2. nasib baiklah xde yang buruk aku ikut buat masa ni.. (smbil wt mke xkonfiden). tp yang buruk 2 pn dtg dr diri sndiri jgk kan. pndai2 ye ko nk kwl mira oi.. hehe.. 

p/s: penyerapan yang berlaku menyebabkan hati terindu2 kepada kwn2 dan senior2 ku.. :( kejap je masa berlalu.. 

No comments:

Post a Comment