Saturday, December 31, 2011

welcome 2012..



slmt dtg kpd tahun 2o12 dan slmt tinggal tahun 2o11 <-- sori tiru status org kt fb. haha.. aku mmg dh xde idea sbb paip getah umah aku dh putus.

ok, post kali ni aku nk tulis psl smbutan tahun baru yg berlaku kt M'sia. aku snanye kdg2 teringin sgt nk smbut thn baru kat luar tp kdg2 aku rase takut sgt. tau lah media massa skrg byk mempengaruhi pkrn aku yg suci ni (haha) umpama spongebob yang masuk dalam tab mandi untuk menyedut air. (dok dalam laut x serap pulak? hmm..)

then ble aku pk balik, ape lah best sgt smbut tahun baru ni.. bkn sama je ke dgn hari-hari lain? hmm.. klau nk ckp azam baru, tahun baru, xsemestinya nk tunggu tahun baru (baharu), baru (masa)rase nk bubah. (byk pkataan baru aku pkai post ni). it can happen anytime u want klau btl2 nk bubah la kan. fuh.. (perasaan berbaur zarah2 kejelesan.)- sgt xperlu.

next: exam- exam beta tggl lg 8 ari..<- still try panicking myself to stdy. ada tips nk panickkan diri x?

ucapan: moga tahun ini menjadi lebih baik dari tahun-tahun sblmnya dan semakin mendekatkan diriku kepada penciptaku.. amin~

rungutan semasa: haha.. aku dah 22, 22, 22.. <-- muda what.. muka xstat kedut lg ble aku tgk cemin. xpelah..

ok, 2 je karutan aku kali ni. bye2. bye2.. babai~ (gaya barbie dalam toy story..)- cram pp. lalala~

Tuesday, December 20, 2011

tunangan orang..




baiklah, tlg jgn kontroversikan gambar diatas k..




aku xtau nape aku nk post gini.. arini aku men tunang olok2. (haha, tunang pn bole main olok2 yer..)

ni disebabkan oleh event besa iaitu "kejinjang pelamin" arahan jabatan seni akademi pengajian melayu. - mcm filem lah pulak

terima kasih sudi menjemput diri ini menjadi model sementara baju anda ye ain n syuhada. :)

ok2.. kembali kepada mood sebenar..

mood sebenar: xde mood

(benti kejap)

mcm mana org xde mood nk mood kan postnye?

cara pertama: menceritakan apa yg baik berlaku pada hari ini dan berikutnya dan meninggalkan yg xbaik.

cara kedua: hmm.. lompat2 kan diri smbil ktawa sorg2 mcm org gila dan terus buat post dan sila topap balik lompatan jika mood smakin jatuh.

cara ketiga: caci maki diri sendiri (erk..) slh aku je ke jd cmni?? no~ - cara ketiga terbatal tnpa pencalonan.

cara keempat: luah status emo di fb/ blog? hmm..

mengikut teori2 yg dipkkan ini, aku akan mencampur adukkan teori 1 dan 4. aku akn mencarut 2,3 pkataan sblm memulakan mood yg baru k..
sedia!!

toot... tooot.. toot.......... (fuh.. leganya ble dah lpaskan.. )- yela 2 cik mira. ok fine.. hipokrit teramat.

BAIKLAH! MOOD DH OK.. ^_^ (MKE EPI THP EMPAT)

1. tadi jd model baju tunang, pglmn baru. ske sgt.. ble la aku nk tunang btl2 ni..
tbe2 teringat ayh.. awn2 angan2 berkecai kembali. erk.. ok, abaikan..

sambung balik..

2. mama n ayah dh booking hotel utk holiday. kat mana?? rahsia gamaknya.. xsabanya nk tunggu jumaat ni.. ^_^ (kembali gembira tahap 4)

3. esemen dah siap, ye ye.. esemen dh siap, ye ye.. (buat atonansi kanak-kanak ribena naik trak balik dari sekolah ari rabu waktu ade pasa malam k.)

p/s: i love u.. (xde kne mngena..) idop sy dh bermadu.. :'( sob3~ sedih tahap 5 semula.. mungkin teori kedua boleh diguna pakai skrg!!

Thursday, December 1, 2011

CoMoT..!!

comot dlm kamus otak aku adalah sesuatu keadaan terutamanya ketika makan yg tnpa disedari telah mndtgkn pndgn -tif dr org skeliling dgn mengeluarkan ayt2 spt "dagu boco ke?".. haha

dga mmg klaka tp tulah yg ak sll kne.. "ko ni mmg comotlah mira.."

"yeke??" dgn pndgn sinis..

"whatever..~"

2lah cte sy kali ini yg mengandungi isi tersirat iaitu comot itu comel (bg aku la..(kurungan dalam kurungan-ayt ni kpd mrk yg ssh nk buang sikap comot 2 mcm aku)).. (haha) rama2 smakin kuat mgarutlah.. mgsa perlu surrender.. (knapa blog sy begini??) tidak~

amaran: sila jgn makan nasi menggunakan cawan.. kerana.. kerana.. kerana ia pelik. sekian~

Saturday, November 12, 2011

terindah..

kata pagi...
"embun itu indah"

kata siang..
"matahari itu indah"

kata malam...
"bulan itu indah"

kata karang di lautan..
"laut itu indah"

kata kupu2...
"bunga itu indah"

Dan kamu....adalah yang terindah ciptaan Allah

Surah At-Tin ayat 4 yang bermaksud:
“Sesungguhnya kami telah jadikan manusia dengan sebaik baik kejadian "

"Kamulah yang terindah"...Allah memilih kita menjadi manusia, bersyukurlah.. ^_^

Friday, November 4, 2011

Pancaindera....


Malam semakin tua

Jarum2 jam mula merangkak laju

Namun fikiran masih begitu

Kadangkala berisi kadangkala lapang

Lapang dek kekosongan

Namun tenang bagai kedengaran

Kederasan ombak pagi

Bisikan bayu malam

Jatuhan titisan air dari dedaunan ke bumi ciptaan ilahi

permai, damai..

kagum dengan gambaran terindah lukisan tuhan

Mengisi segenap fikiran insan..

Andai ku keliru, andai ku buntu

akan ku mencari-Mu

meneliti ciptaan-Mu

dari anugerah yg kau berikan..


Thursday, November 3, 2011

my 21st...

Dad, i knew i was entitled to receive this gift, but plz keep it
if i was not eligible to receive..
i'm still urs..
baru-baru ni bufday aku.. dh dewasa dh.. (dari segi undang2). nothing special tp hadiah dari mama sgt special.. xmo la tunjuk kat sini kang mcm menunjuk.. (haha). ske sgt2~

dikesempatan ini aku nk ucapkan kt diri aku SELAMAT HARI KELAHIRAN DAN NASIHAT2 BERGUNA utk diri sendiri:

1. Mira, tiada orang yg sempurna didunia ini.. bkn kau dan bkn yg sekeliling.. ko xlari dari menyakiti dan xlari dari disakiti.. jangan ambil hati.. dosa yg ambil hati 2 lg besa tau.

2. Mira, jgn pk mereka yg tidak menyanyangi kau tp knanglah mereka yg menyanyangi. dgn pk cm2 kau xkn pernah rasa kurang..

3. jgn meminta melainkan memberi kerana memberi itu jauh lebih bahagia dari menerima.

4. jaga hati orang dan jika kau disakiti, fikirlah kembali, mgkn itu mmg slh sendiri..

5. terus berdiam jika itu yang terbaik.. yg mendengar itu lebih baik dr yg bercakap.

6. tepati janji...

7. MOST IMPORTANT: igt Allah sbb ALLAH XPERNAH MENINGGALKAN KAMU..

8. As ur blood group, plz make it as ur attitude: B +tive..



p/s: kematangan tidak boleh diukur melalui umur tetapi dari sekecil-kecil peribadi hingga sebesar-besar pengalaman..


dear diary~

i feel so lonely..
give me ur hand and i'll reach it..

plz don't angry with me..
sumtimes 1 feel so lonely and my emotion control me..

plz let me cry..
it will take my time of loneliness away..


p/s: to loneliness, y u come when all gone..? i hate u..

Saturday, September 17, 2011

raye n merdeka..

aku mmg saje je nk tunggu ari malaysia ni bia dpt 1kan je post.. (pdhl mmg mls nk update)..

  • raya- my raya jd suram apabila suasana desa tidak dapat dilalui pada tahun ini. apakan daya, kehilangan datuk dan nenek amat memberi kesan yg mendalam terhadap naluri hati seorang cucu ini yang hnya dpt menatap pusara mereka.. sob3.. :( - air sirap pn xdapat menstabilkan hati yg bergelora ini..
  • merdeka/hari m'sia- honestly, since ari raya n those event had happen at the same month, so.. xde ape nk ckp.. tq (xde smgt patriotik pulak..- ade2, tp kesan peristiwa di atas telah mempengaruhi perkara disekelilingnya.. lalala~)- apelah ko mepek ni rama2.. adeh. jgn bace, jgn bace, aku mamai. da~

Wednesday, August 10, 2011

dear blog, i'm so frustrated with cool blog..

amaran: gambaran diatas hanyalah ilusi optik semata-mata dan boleh mndtgkan seksaan batin kepada mereka yg berpuasa.. mohon dimaafkan..

  • al-kisah smlm pd pukul 9.30 minit mlm, tbe2 mulut aku teringin sgt nk minum ice blended cokelat yg cool blog 2.. mmg aku dh mula mengimejinasikan mende 2 spnjg ari ketika kesunyian mula mengambil tempat di kamar hati yg dahaga ini (cewah~)..
  • dgn diri yg tgh mamai, ak pn ajklah ayh n akk ak g bli jap wlaupn ak tau tmpt 2 dh nk tutup.. aku nk cpt, dgn kain mak cik, baju tido, sweater, shawl yg tnpe brooch, sliper jmbn (pnjg kate), pendek kata: slekeh thp trok habis. kesan: perunding imej aku pn mst xngaku aku awek dye.. lalala~ (nseb bek xde yg tgkp gmbo..) smbg balik: aku pn bergegas ke tempat kejadian..
  • alangkah kecewanya ati, naluri batin, tekak, serta pndgn mata aku ble tgk dh tutup pdhl blm kol 10 lg. rase nk jerit je~~~!!! arg~~ frust gle.. dh merayu pn dorg ckp xbole sbb dh kmas.. ikotkan ati nk bako je.. nseb bek bln pose.. stop 2min: (exercise sket, nk minum air xbole.) -kekecewaan mangsa masih dpt dikawal
  • mmg monyok jelah mke aku lpas 2 mcm asam kecut (yg wane putih 2.. haha). taula aku ni kalau xdpt mknn yg aku nk mmg mende len aku xslera.. hu~ mati kering lah pose aku rini..
p/s: rase nk baling je lampu dpn mata ni. aish~

Friday, August 5, 2011

welcome 2 my small world~

  • ari ni aku dok umah je so dgn kerajinan thp semut itam kat umah aku tuh, aku pn kmaslah bilik aku kaw2, inner and outer.. beselah.. orang kte klau dh nk raye barulah dpt smgt semut itam tbe2.. kih3..
  • memandangkan kmungkinan bilik ini utk klhtn spt ini lagi akan mmkn masa dan menimbulkan kerinduan, aku pn dgn camera pinjaman dr akak tersyg tgkplah gamba tmpt aku beradu nih..
  • baru aku sedar, cntik jgk bilik aku ni klau kmas btl2, bese kmas men2 je.. beselah.. org bz mmnjg cm aku ni, jrg ade kat umh.. (wt2 bz snanye).. arg~ bosannye ari ni...
p/s: tgh melayan drama korea "personal taste" (gmba kt lptop 2).. heronye sgt memukau mata dan ati.. lalala~ angau kembali~ :p -rindu kamulah En. A.A yg bz.. take care kt srwk keyh.. :')

Wednesday, August 3, 2011

baby busaina..


  • my uncle's newborn baby.. comeyl btl.. i miss u ms. Diya Busaina.. :')

mekapholic..


  • ni brg mekap aku yg masih dlm usaha utk kumpul lg.. bkn nk bangge tp nk gebang sket je tunjuk kat blog ni (gebang ini khas kpd mereka yg xbyk mekap.. klau yg dh byk 2.. sila abaikan penyataan diatas sbb ak pn xnk korg buat dose n bg ak pahale dgn mgutuk aku.. kih3)
  • aku xtau nape dgn aku skrg ni yg agak curious dgn mekap n rase nk beli je ape yg xde lg dgn nama2 mereka yg pelik ibarat nama air2 yg dijual dibazar ramadhan skrg ni wlaupn xreti pn pkai mende alah 2..
  • tbe2 rase mekap 2 pntg, lg2 kpd org mcm aku ni yg xbrape nk cun n selekeh.. teringat zmn2 remaja separa knk2 dlu dimana thp keselekehan aku bole dkatakan ditahap 4 (habis trok..) sehingga menyebabkan aku umpama harry potter yg tgh pkai jubah halimunannya.. (xtgk lg harry potter baru ni.. :( sob3..)
  • ble tgk bdk2 pkai baju skola jln2 kat mall baru aku perasan, mereka juga sgt slekeh dgn baju yg berlapis2 dan merimaskan ibarat jagung.. (hehe.. saje sebut mknn bln pose ni) smbg balik.. tbe2 muncul persoalan dibenak pkrn aku "kte pn mcm jgk ke dlu?? erk.. xsdar btl slekeh gle.. lg2 klau yg pg 2 segerombolan knk2 separa dewasa.." haha..- btl ckp En. Nunu Farhan ttg fenomena yg blaku dalam salah satu tingkat khdpn yg hny akn disedari setelah kte lepas dr tingkat khdpn itu.. (klau xphm, bomoh saintifik blkg umh aku ckp korg pendek akl sbb bace laju sgt. lalala~)
p/s: salah satu sumber keyakinan adalah melalui penampilan..

Sunday, July 10, 2011

aku tau aku xpakar...


isk.. orang melayu ke 2??

oleh kerana aku ingin membincgkan sesuatu yang perlu menggunakan perterjemahan yang serius, aku nak jd seakan-akan cg bm ye..

hal diatas merujuk kepada perhimpunan haram yang mula mengambil tempat didada-dada akhbar dewasa ini. aku tahu aku xpakar dalam hal berpolitik tetapi perkara ini mula mencuri perhatianku apabila pandanganku sebagai rakyat biasa mula merasai fenomena hebat yang melanda negara kita.

namun hebat sangatkah fenomena ini? baik sangat kah demonstrasi ini?

mungkin ada dikalangan kita yang tidak minat dalam isu politik, namun Rasullullah s.a.w sendiri pernah mengatakan bahawa politik itu juga penting. negara kita memang demokrasi. apa makna demokrasi?? TAHUKAH KITA APA SEBENARNYA ERTI DEMOKRASI??

demokrasi adalah bentuk pentadbiran kerajaan yang dipilih oleh rakyat untuk mentadbir sesebuah negara.. kita yang memilih pemimpin kita.. setiap org mempunyai hak 1 undi dalam pilihan raya. tercabulkah hak itu? apa buktinya?? sedangkan teknologi semakin membataskan kekurangan itu.

Apa perlunya mempertikaikan isu demokrasi melalui demonstrasi? tidakkah demonstrasi, rusuhan itu jika dilihat dari pandangan kasar juga lebih banyak membawa kesan-kesan negatif dari positif dan salah satunya melumpuhkan ekonomi negara. sektor pelancongan misalnya lumpuh dan untuk memulihkannya bukan mudah tetapi memakan masa berbulan-bulan, bertahun-tahun untuk dipulihkan dek kesan sehari yang malang. apa yang kita dapat?? memberontak di tengah jalan? melempiaskan kemarahan?? kepada siapa?? kepada kerajaan yang dipilih sendiri oleh kita?? kalau tak berpuas hati sangat, tukarlah kerajaan.. segalanya ditangan kita.. jangan salahkan kerajaan kerana kekuatan kumpulan sendiri yang tidak kuat.

memang sudah dikatakan haram.. kalau ada diatasnya peguam, tidakkah mereka tahu bahawa pendaftaran diperlukan untuk sesuatu persatuan.. memang kita bebas bersuara, bebas berhimpun.. tetapi harus kena pada caranya.. kalau sudah membabitkan isu keamanan negara sehingga membawa imej hitam ke negara luar, bagus sangat kah perhimpunan itu? menegakkan sesuatu yang kecil sehingga melupakan badai yang besar?

berpuluh, beratus kali diberi amaran, jgn datang, jangan berhimpun, jangan berbaju kuning.. mengapa diingkari? mengapa polis, FRU dipersalahkan padahal sudah diberi amaran keras? apabila sudah diambil tindakan, ditangkap, disembur pemedih mata, mulalah memekik melolong kata itu, ini.. salah siapa? siapa yang mulakan? yang menjebakkan diri itu mengapa?? habis itu polis nak buat apa?? senyap dan biarkan sehingga ada campur tangan anasir luar? begitu?? bukankah lagi padah?? dijajah kembali?? sudahlah pemikiran sudah dijajah luar, inikan negara? mana identiti kita? ingin lebih pudar sedangkan sudah pudar? apabila benda sudah jadi, salahkan kerajaan dan cakap "inikah kerajaan yang mendahulukan rakyat??".. lucu.. sangat lucu.. apabila kerajaan perlu mengutamakan 6000 rakyat berbanding berjuta yang lain untuk menutup mulut ekstremis yang bercakap berbanding berjuta yang diam.

politik itu kotor, dan sentiasa kotor.. bersih sangat kah nanti kalau kerjaan bertukar? kalau sekarang apa yang YDP sendiri cakap pun tak mahu dengar, kerajaan apa yang mahu ditubuhkan nanti?? kerajaan kepala sendiri?? fikir2kan lah wahai anak bangsa.. cari identiti.. teguhkan apa yang rapuh.. carilah keadilan dan bukan kesamarataan.. dua perkataan yang hampir sama namun maksudnya ibarat langit dan bumi..

Dalam berjuta rakyat tidak semua mempunyai pandangan yang sama.. pembangkang tidak dinafikan amat penting untuk memastikan kerajaan sentiasa dilandasan yang betul dan memperbaiki segala kelemahan yang ada.. mohon kemaafan jika apa yang diperkatakan hanyalah ilmu yang sesudu dari sebelanga.. saya tahu saya tidak pakar..

p/s: imam syafie pernah berkata "aku boleh berbahas dengan 10 orang ilmuan tetapi bukan kepada seorang yang jahil kerana sesungguhnya yang jahil itu tidak tahu landasan ilmu.."

Sunday, June 26, 2011

bkt tabur..







last week aku g pnjt Bkt Tabur kt Tmn Melawati 2.. wah~ mmg rasa excited gle lah wktu nk mle pnjt 2.. klau ade pokok dpn mata mata bole tumbang lah pokok 2 aku langgar sbb keterujaan melampau aku. kih3.. Bkt Tabur ni banyak puncak, aku juz naik sampai puncak pertama.. yela, sbb ade yg menunggu kn.. mmg next time nk pnjt smpai abes lah.. makin tinggi makin cntik view dye.. wat mase ni, view nilah yg terindah aku pnah tgk.. lukisan Tuhan.. nothing can compared. tp syg.. xde gmba sgt kt sini sbb xbwk cam. xpe2, next time aku tgkap byk2 gmba. (1st peak was about 45 mins, and if last peak= almost 3 hours to arrive) hu~ (lrt ke x tuh~ dh la mencaba batu2 dye.. chayok2!)

p/s: makan coki2 pn sdap..

kawan makan kawan...


tajuk post ni mmg gempak pdhl xde ape pn.. saje nk cte pglmn aku mkn nasi aym td.. tgh dok sdap mkn smpai xigt tgh dok ats kusi (xde kaitan dgn cte) tbe2 sekor2 burung ape ntah dtg dkt aku.. mundar mandir dihadapan belah ats meja ak, mahu aku mengerti isi di hati.. mke pulak innocent je.. (pluff ttp mng mke lg innocent keyh).. phm la aku mmg nk mintak mkn pn. tp mmg xtakut org lgsg burung ni.. makin dkat, time nk tgkp gamba je jauh sket.. sgan kot.. hehe..
rase nk kne plempang je.. geram aku. nasib bek comel. huk3 (jht jgk aku ni kan..) cianlah..

aku tgh makan aym, rase plek ble bg burung mkn aym kan.. xkan nk makan sdara sndiri.. (wlaupn mgkin burung 2 xknal pn sape aym yg aku makan, tp mereka dr spesis yang sama.) aku pn wt bodo jelah sampai abes mkn.. 2 jelah repekan aku psl kwn mkn kwn ni..

p/s: sentap~ pas aku bgn je tros sekor2 amik baki aym 2.. pkrnku mnjadi puzzle.. (mnde bese upenye.. lalala~mmg saje xnk bg td.)

Friday, June 17, 2011

klaka je pk..

tbe2 teringat pulak insiden 2 ari lpas.. bole pulak aku tesempak ayh sendiri time tgh jogging kt lake valley.. hehe.. patutlah dr jauh bole ckp "mcm ayh aku je 2.." dh dkt.. "nk lalu sblh org mcm ayh aku ni.." (masih xdpt terima kenyataan..).. tbe2 terdga sore.."eyh ngah!!"

erk.. mmg ayh lah.. hehehe.. "ape ayh buat kt sini? bkn time keje ke..??" terasa diri ini blur sbentar.. bagai mke pluffy time kne agkt. haha

p/s: nk tdo cpt2 utk bgn esk utk mendaki bkt tabur.. hmm.. doakan keselamatanku wahai rakan2..

Saturday, June 11, 2011

pD~




Thursday, June 9, 2011

CheRatiNg~








Monday, June 6, 2011

HyuN BiN- tHaT MaN


video

p/s: The sweetenest of every moments in Secret Garden..

  • baru je abes tgk cte ni.. sgt2 romantik dan best.. sy sdh angau snanye.. wa~ tlg~

Sunday, June 5, 2011

when character is stronger than anything else..




  • actually ak nk cte psl drama korea yg ak tgh gle sgt skrg ni, ketagih smpai mkn pn xigt.. ble wtk yg dimainkan lebih dr pnmpilan seorg plakon, ia tlh menimbulkan bibit2 keminatan dlm diri ak kt Hyun Bin dlm cte "secret garden".. mle2 tgk cm bese je, lame2 tgk wtk dye tbe2 rase de cute sgt pulak.. egois tp ekspresif.
  • tahniah la kat akk ak yg tlh mengubah arh angin aku dr hindustan ke korea pulak skrg ni.. xpnh2 mnt korea tbe2 tejadi minat gle pulak. tp kat drama 2 je dlu k.. ngee~
Bg sinopsis sket:
The drama tells the story of Kim Joo Won (Hyun Bin), an arrogant and eccentric CEO who maintains the image of seeming perfection, and Gil Ra Im (Ha Ji Won), a poor and humble stuntwoman whose beauty and body are the object of envy amongst top actresses. Their accidental meeting, when Joo Won mistakes Ra Im for actress Park Chae Rin, marks the beginning of a tense, bickering relationship, through which Joo Won tries to hide a growing attraction to Ra Im that both confuses and disturbs him. To complicate matters further, a strange sequence of events results in them swapping bodies.

p/s: 2 HYun Bin n Pluff, both of u are so cute~

my cute pluffy~


  • pluff: arnab ak yg sgt2 cute dan menggeramkn.. tiap kali balik umah je, mende pertama yg ak wt adalah kuarkan pluff n tenung die tjm2 smbil pk kegeraman kerana kecutetan yg melampau sehingga membawa kpd kkjmn.. haha(gelak jht)
  • xtau nape asal kuar je mst rindu gle dgn pluff.. rindu bulu2 dye yg lebat 2, rindu mke innocent dye, mata dye yg lg innocent n telatah dye yg aktif 2.. rase nk plok2 je sentese.. really love u my little pluffy.. ^_^

Tuesday, April 5, 2011

Andai lelaki tahu..

Andainya lelaki tahu..

Apabila seorang perempuan jatuh cinta,

lelaki itu tidak semestinya punya segalanya

tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.


Andainya lelaki tahu..

Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata,

itu bukan bermakna dia lemah,

tetapi dia sedang mencari kekuatan

untuk terus tabah menyintai lelaki itu.


Andainya lelaki tahu..

Apabila seorang perempuan marah,

memang dia tidak mampu mengawal perasaannya

tapi percayalah, itulah maknanya

dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu.


Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh.

Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang,

semakin pula banyak pertelingkahan yang berlaku.


Andainya lelaki tahu..

Apabila perempuan bercakap banyak,

dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas,

tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.


Andainya lelaki tahu..

Apabila perempuan berkata dia mahu anda berubah,

itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima anda seadanya,

tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik,

bukan untuk dirinya,

tetapi untuk masa depan anda.


Andai lelaki tahu..

Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan anda,

bukan bermakna dia tidak sayang..

tetapi dia terlalu sayangkan anda

dan masih menganggap anda anak kecil

yang masih memerlukan sepenuh perhatian.


Kadang2 dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya,

anda akan mengkhianati kepercayaan yang diberi.

Naluri keibuannya sangat kuat.

Dia hanya mahukan yang terbaik untuk anda.


Andai lelaki tahu..

Apabila perempuan merajuk,

jangan kata dia mengada-ngada.

Dia bukannya mahu dipujuk dengan wang ringgit

atau hadiah sedozen,

tetapi cukup dengan perhatian

yang boleh buat perempuan rasa dihargai.


Andai lelaki tahu..

Apabila perempuan jarang mengatakan ‘i love u’,

itu tidak bermaksud dia tidak menyintai

tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya,

bukan hanya hadir dari kata-kata

tetapi juga melalui bahasa tubuhnya.


Andai lelaki tahu..

Apabila perempuan kata dia rindu sama kamu,

dia benar-benar maksudkannya.

Apabila berjauhan, bayanganmu akan sentiasa bermain di mata.


Andai lelaki tahu..

Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu,

jangan percaya kata-katanya

kerana dia hanya mahu menguji kamu.

Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya.

Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya.


Selagi dia dengan kamu, percayalah,

walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya

tetapi di hatinya, kamu tetap yang terbaik.


Andai lelaki tahu..

Apabila perempuan menjadi degil,

dia bukan bermaksud untuk menjadi degil

tapi dia mahu melihat

sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan kerenahnya.


Percayalah, hati perempuan itu sangat lembut.

Andai kena caranya,

jangan terkejut kalau akhirnya dia menukar fikirannya dalam masa sesaat.


Andai lelaki tahu..

Apabila perempuan berkata,

“tolong tinggalkan saya!”,

dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya.

Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja.


Apabila dia kembali tenang,

percayalah dia akan mencari anda semula.

Itu tandanya dia benar-benar menyintai anda.

Perempuan sukar untuk mengawal perasaan.

Dia terlalu emosional.

Tapi dialah yang paling menyayangi anda

dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda.


Andai lelaki tahu..

Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu

dengan perbezaan yang tersendiri.

Tetapi sekiranya mereka saling memahami,

mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan.

Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali.

Di sebalik air matanya,

tersimpan seribu satu kekuatan

yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya.

Biarpun zahirnya perempuan itu tampak lemah

tapi dia punya kekuatan tersendiri

yang bisa menggoncang dunia

dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya.


Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda

kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja

tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyokong anda

dan membuatkan hidup anda lebih sempurna.

Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya, isteri juga ibu

yang terbaik untuk anak2 anda..

Thursday, March 31, 2011

merong mahawangsa..

video

FesYen Sh0w k@m!..


festival busana melayu..

me n wana~


ucapan la sgt..




me n my text..


my group..

  • Event a.k.a exam ari ni dh lpas.. mmg lega sgt2.. mcm2 mslh dtg, smpai penen2 tp Alhamdulillah segalanya berjalan lancar dan mendapat pujian juri.. :)
  • xsgka dpt jgk jd model kjp td.. angan2 direalisasikan kjp pn jadi la.. hehe.. nk jd btl2 pn ak nk jd model yg seksi. tp dpn husband jela nanti..
  • kpd rakan2 seperjuanganku, tahniah kerana same2 dh menjayakan event ni.. korg best.. my teknikal n penyanyi: hada, mc: mid violet, and all my model.. congratz once again.. xyh tensen2 lg pas ni k n tumpukan kt exam n assignment. (4 me 2..)
  • kngn hari ni xkan dilupakan.. :)
p/s: mmg berat nk jd pengarah projek utk event ni, mcm2 nk kne pk. ni baru event kcik blm yg besa mcm MAk 2.. solute kt kak Alya..
~(men modeling2 ni tbe2 teringat fotoshot 4 dewi remaja 4 taun lpas. haha.. sengal je rase)

Wednesday, March 30, 2011

tomorrow~

tomorrow is a big day~ wish me luck k.. smoga sgalanya berjalan lancar.. amin~

Sunday, March 27, 2011

it's me again~



Saturday, March 26, 2011

cute choc..

  • sempena bufday Alisha yg ke-7, aku amt kbuntuan idea nk bg ape so, i've decided utk bg choc yg ditmpah.. n also alang2 dh tmph, selitkn skali utk kekasih atiku.. mmg agk bepuas ati dgn choc ni.. cdap n cantek sgt.. credit 4 Ms May :)


this is 4 him..


cute alisha~


epi bufday adikku~

Malam Anugerah Kurshiah 2011..

friends..


still friends of mine..


MAk team~



love dis pic so much~ (credit 2 wana)


  • MAK pd tahun ni tlh melakar sjrh dlm id0p aku ble aku jd MC.. seram btl.. xtau cmne aku bole ade kekuatan gi audition mase 2.. pas dh dpt rase nk nyorok je blkg pkok tnjung..
  • mmg byk situasi tegang berlaku time mlm 2 n ari-ari sblmnye.. mmg xtdo 2 ari.. hu~ kngn btl.
  • mlm 2? ntah la.. mcm2 pasaan.. takut, excited, malu, ok la.. ntah pape pn ade.. tp wlaupn byk dugaan pd mlm 2, i really proud of myself sbb berjaya menyahut cabaran yg agk besa, jd MC utk dinner kolej kat hotel istana pulak 2.. Alhamdulillah aku berjaya kwl neves wlaupn kdg2 ayt spontan agk kucar -kacir. slalu aku jd mc mmg xpndg audience tp kali ni ade eye kontek la jgk sbb ayt2nye dikehendaki hafal n mmg xde rosroom (xti eje) pn utk ktorg.
  • thanks 4 all MAK team.. MC2 yg pro yg aja ktorg (byk tips dpt), kak alya (pgrh MAk), PM Rahman, Hernie n also all my MC friend: ika, asyraf n azmi.. korg mmg gle2.. :) best2~
  • teringat ble event dh abes n tbe2 kak alya dtg n plok aku n ckp thanks kt kitorg sbb de sndiri xtau ape yg blaku, mcm ok je kan.. pdhal kt ats stage 2 mmg rase nk terjun je klau ade tingkap. mcm2 mslh dtg tbe2. tp xpelah.. adat la 2.. ika, kamu mmg berani lah.. tabik sama kamu..
  • sedih la sket sbb xpuas bgmbar.. xpelah.. ade gamba sket 2 pn dh ok sbg knangan.. :)

Thursday, March 24, 2011

buku dan mesin basuh..?

  • Apa yang tertera di atas bukan sekadar retorik tajuk semata2 tetapi merupakan kyataan apabila buku dan mesin basuh bertemu dan disatu kan dengan baju-bajuan kesayanganku.. bayangkan.. jika sehelai tisu termasuk dalam basuhan sudah cukup untuk menyusahkan penyidaian. apetah lagi jika senaskah buku yg t'masuk..?
  • mmg dahsyat smpai aku sendiri pn kepatungan sehingga xsggup nk tgkap gmba tragedi tersebut. yang pasti, buku tewas di tgn mesin basuh ttp baju menjadi mangsa dan aku yang kesedihan melihat keadaan ketiga-tiganya..
p/s: jgn tnye apa-apa psl buku 2.. biarlah rahsia.. hu~ pesanan penaja: jgn basuh baju time ngantok ok~

new wacthes~

tq my love 4 giving me such a wonderful present.. btmbh2 syg kat kam0 lah syg.. he.. ^_^

Thursday, February 24, 2011

i'm sad..

when something shocking comes to ur life,everything will be different...

Monday, February 14, 2011

Sabarlah Sayang..



Meski ombak memukul pantai,

Meski badai menjenguk lalu

Ia tidak kekal.. segalanya pasti berakhir..

Ketenangan pasti kembali..

Sabarlah sayang..


Matamu bercerita.. kisah yang pilu.. nestapa..

Wajah menyembunyi emosi menghiris sanubari,.

Hati meronta menangis sayu..

Dirimu berdiri, hatimu mati..

Dapatku lihat cerminan itu..

Sabarlah sayang..


Penciptamu sedang menguji,

Menguji segenap jasad yang teguh..

Kau dikalangan mereka sayangku..

Segalanya akan berlalu..

Berganti masa berganti waktu.

Sabarlah sayang..


Yang pergi xkn kembali,

Kirimkanlah doa pengganti sepi,

Agar kehadirannya masih dirasai..

Sabarlah sayang..


Kasih, sayang dan rindu kekal selamanya,

Menjadi peneman spnjg masa..

Kau kasih padanya, jgn kau lupa org yg mengasihimu..

Mereka masih disini.. bersamamu..

meniti ranjau berduri bersama,

Menggenggam erat tanganmu, jari-jemarimu,

Menjadi penguat hati yg jitu..

Kuatkanlah hatimu untuk mereka..

Sabarlah kekasihku..

Dan.. jgn kau lupa..

ku juga disampingmu..


p/s: salam takziah kpd keluarga Azrun Afrizal ats pemergian ayahanda mereka. semoga rohnya ditmptkan dikalangan org yg beriman.. Al-Fatihah..

Thursday, January 27, 2011

manusia songsang..

  • manusia songsang merupakan manusia yg berbeza dari segi nilainya daripada manusia yang lain. hal ini disebabkan oleh perubahan nilai yg berlaku dlm diri individu tersebut.
  • nilai pula merupakan sikap semulajadi yg ada pada diri dan diasuh sejak kecil dan tidak semestinya berkaitan dgn agama. sbg contoh, mghormati org tua merupakan nilai yg ada dlm diri masyarakat melayu bkn kerana dianggap sbg tanggungjwb ttp sbg sikap yg baik yg telah ditanamkan dlm diri sejak awl lg.
  • kepercayaan karut juga boleh dikaitkan dgn nilai, perihal ini membuktikan bahawa nilai tidak semestinya berkaitan dgn agama.
  • manusia songsang mempunyai nilai yg bertentangan. Sbg cth, melakukan perkara-perkara yg salah di sisi undang-undang spt mencuri, berjudi dan meragut. perkara ini bkn semulajadi ttp telah diketahui baik buruknya oleh setiap individu ttp ia ttp berlaku disebabkan kelemahan manusia itu sendiri..
  • kesimpulannya.. tiada siapa dilahirkan sempurna dimuka bumi ini.. namun, kita tidak dilarang utk mencuba memperbaiki diri ke arah lebih baik.. :)

Monday, January 24, 2011

al-kisah derma darah..


mcm2 hal lah ari ni.. klaka je pk..

al-kisah bermula apabila ade program derma drh kt kolej aku 2.. tau jela.. aku dr dlu excited sgt nk derma drh, asik xjd je.. tp hari ni tlh melakar 1 sej bmkna dlm idop setlh dgn ati aku yg tekad, nekad, keras, batu, dan segala elemen yg keras utk menderme drh, berjaya jgk akhirnye.. bese la, pglmn 1st kan.. ntah ape2 je aku rase..

pengalaman..
  • ok je.. tp seram la jgk ble nurse 2 cucuk jarum kt lengan.. pedih la jgk.
situasi 1: semasa derma..
  • "eyh, asl xpnoh2 beg ni? xde drh ape bdn ak, beg kcik je pn xpnoh2"..
beberapa minit kemudian..
nurse dtg lalu mengangkat 1 beg yg biase dilihat utk derma drh 2 ntah dr celah mane dan.. beg 2 pnoh dgn drh..!"erk.. drh aku ke 2.. byknye.. (mgse hmpir pengsan)"
- rupe2nye beg kecik lg 1 tu utk saluran drh terlebih muatan kat beg besa 2.. adeh..

situasi 2 : selepas menderma..

nurse: "nh ni, tkan kuat2.." (suruh aku tkan luka kne cucuk kt lengan 2 kuat2 pkai kapas..)

1 min kemudian..

hmm.. bosannye.. ha! bls msg sygku lah..

setelah abes menaip msg menggunakan tgn kiri sambil tgn kanan tersadai.. lalu memandang tmpt kejadian..

"mak ai!! byknye drh kuar!! " (smbil melihat baju n lantai yg abes kne drh.. "erk.. nurse..!" (mengangkat tgn dgn mke innocent..)

hampir sume nurse dtg..

"isk awk ni kan.. sy dh ckp td tkan.. ni mesti buat xendah je.." (ngomel seorg nurse)

"hehehee.." (glak tnpe rase besalah..)

"tumpah drhnye lg byk dr derma.."

"hehehehe.. (smbg glak).. klau cm2 amik lg 1 beg la.. hehe"

-agk malu disitu apabila menjadi tumpuan.. beselah 2.. 1st time..

situasi 3: ketika mkn slps derma..

aku ditego oleh knalan yg xbrape nk knal mnanyekan ak ade klas ke x arini.. aku ckp ade then..

"mcm mane nk tulis dgn tgn knn 2?" katenye menujukan kpd tgn aku..

aku pn melihat tgn kirinye yg baru digunakan utk menderma drh lalu berkate..

"erk... bole pilih ye tgn yg mane 1??" blur lalu bertanye..

"bole.."

-tbe2 tedga bunyi cengkerik ntah dr mane2..