Monday, January 24, 2011

al-kisah derma darah..


mcm2 hal lah ari ni.. klaka je pk..

al-kisah bermula apabila ade program derma drh kt kolej aku 2.. tau jela.. aku dr dlu excited sgt nk derma drh, asik xjd je.. tp hari ni tlh melakar 1 sej bmkna dlm idop setlh dgn ati aku yg tekad, nekad, keras, batu, dan segala elemen yg keras utk menderme drh, berjaya jgk akhirnye.. bese la, pglmn 1st kan.. ntah ape2 je aku rase..

pengalaman..
  • ok je.. tp seram la jgk ble nurse 2 cucuk jarum kt lengan.. pedih la jgk.
situasi 1: semasa derma..
  • "eyh, asl xpnoh2 beg ni? xde drh ape bdn ak, beg kcik je pn xpnoh2"..
beberapa minit kemudian..
nurse dtg lalu mengangkat 1 beg yg biase dilihat utk derma drh 2 ntah dr celah mane dan.. beg 2 pnoh dgn drh..!"erk.. drh aku ke 2.. byknye.. (mgse hmpir pengsan)"
- rupe2nye beg kecik lg 1 tu utk saluran drh terlebih muatan kat beg besa 2.. adeh..

situasi 2 : selepas menderma..

nurse: "nh ni, tkan kuat2.." (suruh aku tkan luka kne cucuk kt lengan 2 kuat2 pkai kapas..)

1 min kemudian..

hmm.. bosannye.. ha! bls msg sygku lah..

setelah abes menaip msg menggunakan tgn kiri sambil tgn kanan tersadai.. lalu memandang tmpt kejadian..

"mak ai!! byknye drh kuar!! " (smbil melihat baju n lantai yg abes kne drh.. "erk.. nurse..!" (mengangkat tgn dgn mke innocent..)

hampir sume nurse dtg..

"isk awk ni kan.. sy dh ckp td tkan.. ni mesti buat xendah je.." (ngomel seorg nurse)

"hehehee.." (glak tnpe rase besalah..)

"tumpah drhnye lg byk dr derma.."

"hehehehe.. (smbg glak).. klau cm2 amik lg 1 beg la.. hehe"

-agk malu disitu apabila menjadi tumpuan.. beselah 2.. 1st time..

situasi 3: ketika mkn slps derma..

aku ditego oleh knalan yg xbrape nk knal mnanyekan ak ade klas ke x arini.. aku ckp ade then..

"mcm mane nk tulis dgn tgn knn 2?" katenye menujukan kpd tgn aku..

aku pn melihat tgn kirinye yg baru digunakan utk menderma drh lalu berkate..

"erk... bole pilih ye tgn yg mane 1??" blur lalu bertanye..

"bole.."

-tbe2 tedga bunyi cengkerik ntah dr mane2..





No comments:

Post a Comment